Shop Mobile More Submit  Join Login
Gift For Spartan by NovaBrush Gift For Spartan by NovaBrush
This is Candice, :iconspartan-029:'s OC. A gift for him. :)


Close up from here: [link]

You can just see her scales on the shadow of her tail. ^^;

I originally had scales all over her, but it changed the colour of her hide, so I faded them a bit... okay a lot. ^^;
Add a Comment:
 
:iconnianque:
Nianque Featured By Owner Jun 6, 2010
I love that, that's perfectly displayed, how I see her.
Reply
:iconspacespaider:
spacespaider Featured By Owner Nov 3, 2009   Photographer
I always tough Candice was sexy but this... WOW! :heart: :+fav:
Reply
:iconnovabrush:
NovaBrush Featured By Owner Nov 3, 2009  Professional Digital Artist
Lol thanks
Reply
:iconspacespaider:
spacespaider Featured By Owner Nov 4, 2009   Photographer
Np :lol:
Reply
:iconjsonic50000:
jsonic50000 Featured By Owner Jun 1, 2009
I like it! :clap:
Reply
:iconnovabrush:
NovaBrush Featured By Owner Jun 1, 2009  Professional Digital Artist
Hehheeehehee thanks :)

Too bad I won't make your contest in time, Glacier would be similar only more masculine...
Reply
:iconjsonic50000:
jsonic50000 Featured By Owner Jun 1, 2009
HEY! I want u 2 have an entry. Theres still 6 days left.
Reply
:iconnovabrush:
NovaBrush Featured By Owner Jun 1, 2009  Professional Digital Artist
So do I... but 6 days isn't enough time for me... please understand that.
Reply
:iconjsonic50000:
jsonic50000 Featured By Owner Jun 2, 2009
I understand. Ill edit my journal when ill have the time.
Reply
:iconnovabrush:
NovaBrush Featured By Owner Jun 2, 2009  Professional Digital Artist
Thanks.
Reply
:iconjsonic50000:
jsonic50000 Featured By Owner Jun 2, 2009
U still here?
Reply
:iconnovabrush:
NovaBrush Featured By Owner Jun 2, 2009  Professional Digital Artist
I'm online aren't I? lol
Reply
(1 Reply)
:iconmemebugs56:
memebugs56 Featured By Owner May 30, 2009
awws :D
Reply
:iconsigma-the-dragon:
sigma-the-dragon Featured By Owner May 29, 2009
thats so cool!!

i love the structure most of all!!!
and the position is quite hard to draw but you did a very good job of it!!! the shading is awesome!!
and the wings are really well done especially in that position!!
and i love the detail you did!! very nice!!
:heart:

hey just wunderin can i ask if you could draw Sigma?? if your too buizzy fro requests its fine though ^^;
Reply
:iconnovabrush:
NovaBrush Featured By Owner May 29, 2009  Professional Digital Artist
Sure I'll be happy to! :XD:

But pls be patient, as I'm in my last year of high school and I dunno when it will be done. :(
Reply
:iconsigma-the-dragon:
sigma-the-dragon Featured By Owner May 31, 2009
okayy its fine i dont mind wating!!
Reply
:iconnovabrush:
NovaBrush Featured By Owner May 31, 2009  Professional Digital Artist
Thanks :D
Reply
:iconsigma-the-dragon:
sigma-the-dragon Featured By Owner Jun 1, 2009
no problem ^^
Reply
:iconnovabrush:
NovaBrush Featured By Owner Jun 1, 2009  Professional Digital Artist
:D
Reply
:iconmax-the-dragon:
Max-the-dragon Featured By Owner May 28, 2009
Wow, thats good.
It's difficult to draw a face front view of dragons.
Reply
:iconnovabrush:
NovaBrush Featured By Owner May 28, 2009  Professional Digital Artist
Heheh thank you. :)

OMG YES! :O It took me forever to get it just the way I wanted it!!
Reply
:iconmax-the-dragon:
Max-the-dragon Featured By Owner May 28, 2009
lol
Well I'm glad you did, It looks great!!!
Reply
:iconnovabrush:
NovaBrush Featured By Owner May 28, 2009  Professional Digital Artist
Thank you once again! :D
Reply
:iconregalwyvren:
RegalWyvren Featured By Owner May 27, 2009  Student General Artist
Candy's shiny ^ ^
Reply
:iconnovabrush:
NovaBrush Featured By Owner May 27, 2009  Professional Digital Artist
Teehee, yer aye? :)

She probs covered herself in a thin layer of ice to dazzle Tremor more. =P LOL!
Reply
:iconregalwyvren:
RegalWyvren Featured By Owner May 27, 2009  Student General Artist
Mmm, possibly.
Reply
:iconnovabrush:
NovaBrush Featured By Owner May 27, 2009  Professional Digital Artist
Lol!
Reply
:iconspartan-029:
Spartan-029 Featured By Owner May 27, 2009
OMG! Have I ever told you how awesome you are? If not, then: YOU ARE SOOOOOO AWESOME! That is a really great picture of her! You amaze me! And the anatomy is truly remarkable... do I sound like Hunter when I say that? Oh well, it's true... WOW! This is going to be the best birthday ever!
Reply
:iconnovabrush:
NovaBrush Featured By Owner May 27, 2009  Professional Digital Artist
...Sounds like I have a fanboy.




ROFL!!
Reply
:iconspartan-029:
Spartan-029 Featured By Owner May 27, 2009
Sounds like I have a fangirl... =)
Reply
:iconnovabrush:
NovaBrush Featured By Owner May 27, 2009  Professional Digital Artist
LOL!
Reply
:iconnovabrush:
NovaBrush Featured By Owner May 27, 2009  Professional Digital Artist
I didn't know it was ur birthday!


HAPPY BIRTHDAY!! :XD: :party:

How old u turning?
Reply
:iconspartan-029:
Spartan-029 Featured By Owner May 27, 2009
well my birthday is friday. And you don't want to know...
Reply
:iconnovabrush:
NovaBrush Featured By Owner May 27, 2009  Professional Digital Artist
Happy bday for friday then!

Aww c'mon tell me. =P If I didn't want to know then I wouldn't ask. LOL

I'm guessing ur in ur 20s?
Reply
:iconspartan-029:
Spartan-029 Featured By Owner May 27, 2009
you're warm
Reply
:iconnovabrush:
NovaBrush Featured By Owner May 27, 2009  Professional Digital Artist
lol. so tell me in a note then if you dont wanna comment lol =P
Reply
:iconspartan-029:
Spartan-029 Featured By Owner May 27, 2009
Alright... I'll be 24
Reply
:iconnovabrush:
NovaBrush Featured By Owner May 27, 2009  Professional Digital Artist
Awesome. :)
Reply
(1 Reply)
:iconnovabrush:
NovaBrush Featured By Owner May 27, 2009  Professional Digital Artist
LMAO YOU SOOOO DOOO! :XD:

And thank you, :) I was beginning to worry if I would offend you if she wasn't up to your expectations. ^^;
Reply
:iconspartan-029:
Spartan-029 Featured By Owner May 27, 2009
oh please, not up to my expectations? I'm guessing you haven't heard of Artist's License? LOL. She's really something else. Like I said before, I'm inspired!
Reply
:iconnovabrush:
NovaBrush Featured By Owner May 27, 2009  Professional Digital Artist
Haha okay then, glad to hear. :)
Reply
:iconsanoo32:
Sanoo32 Featured By Owner May 27, 2009  Hobbyist General Artist
This is fantastic!!!!

well done!!!!
Reply
:iconnovabrush:
NovaBrush Featured By Owner May 27, 2009  Professional Digital Artist
Thank you Cripple!! :D :glomp:

Thanks for the faves too! :iconninjaglompplz:
Reply
:iconsanoo32:
Sanoo32 Featured By Owner May 27, 2009  Hobbyist General Artist
i got CS3 hehehe

me happy:D

for now until it stuffs up on me:X
Reply
:iconnovabrush:
NovaBrush Featured By Owner May 27, 2009  Professional Digital Artist
YAAAAAAAYYY!! :XD:


Ur gonna be up ALL night. LMAO!

Did you get it from school?
Reply
:iconsanoo32:
Sanoo32 Featured By Owner May 27, 2009  Hobbyist General Artist
nope...i used my brain and well u no wat else....

but its being a bitch at the moment so imma gonna try and figure this out:D
Reply
:iconnovabrush:
NovaBrush Featured By Owner May 27, 2009  Professional Digital Artist
Lol yeah.. :(

Too bad we can't illustrate our essays at school! :XD:
Reply
:iconsanoo32:
Sanoo32 Featured By Owner May 28, 2009  Hobbyist General Artist
:iconlll-plz:


dont think i want to
Reply
:iconnovabrush:
NovaBrush Featured By Owner May 28, 2009  Professional Digital Artist
...But we'd get heaps of marks for our artistic talents! :D

Get in the 90s for UAI easy! :D
Reply
(1 Reply)
Add a Comment:
 
×




Details

Submitted on
May 27, 2009
Image Size
199 KB
Resolution
800×600
Thumb

Stats

Views
999
Favourites
37 (who?)
Comments
83
×